אושיית הרשת מהקהילה הגאה הותקף ברחובות

מאות משתתפים הערב (חמישי) בהפגנה ברחובות, עקב מקרה אלימות כלפי המאפר ואושיית הרשת עדי דוידוב | כתבה: מיה שמש. צילום סטילס: אוראל רגינסקי. צילום וידאו: אדווה ויינטראוב

מאות משתתפים הערב (חמישי) בהפגנה ברחובות, עקב מקרה אלימות כלפי עדי דוידוב, מאפר ואושיית רשת, הותקף על ידי קבוצת אנשים שהשליכו אבן לראשו בעודו עומד מחוץ לקניון מאופר ולבוש ורוד.

בתקופה בה נרשמת עליה בלהט”בופוביה ובמקרי אלימות כלפי הקהילה הגאה, התקיפה הקיצונית שחווה דוידוב מסמנת עליית מדרגה ברמת האלימות והסכנה שמקרים אלו מהווים עבור חברי וחברות הקהילה. על פי דו”ח של העמותה למען הלהט”ב, בחודשים האחרונים נרשם שיא במקרי האלימות והשנאה כלפי הקהילה. שבועות בודדים לאחר המצעד הגדול ביותר שראתה רחובות, מציאות זו משתקפת גם כאן.

היום, יומיים לאחר שדוידוב הותקף, מתקיימת בתגובה הפגנה של הקהילה הגאה ברחובות. מאות חברי וחברות הקהילה הגאה, תומכים ותומכות, פעילות ופעילי מחאה רחובותיים, ומספר חברי וחברות מועצה ומועמדים לראשות העיר נוכחים בהפגנה, המתפרסת מקניון רחובות ועד רחבת בנין העירייה. המפגינים הגיעו כשבידיהם דגלי גאווה ודגלי ישראל, מגאפונים, תופים ושלטי מחאה. בהפגנה נשמעות קריאות כמו “ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה”, “גם לטרנס וגם לסיס ביטחון הוא הבסיס”, ו- “התשובה לאלימות: מ-ה-פ-כה”.

ההפגנה אורגנה על ידי חברות קוויר בעיר, קהילה להטבית רחובותית, ועל ידי חברות פורום הלהטב העירוני. ארגוני המחאה ברחובות הביעו תמיכה בהפגנה וקראו למפגינים להגיע. “לא ניתן לקולות החשוכים להשתלט על העיר שלנו! מגיע לנו לחיות פה בביטחון, בלי פחד ובלי להתחבא”, כך כתבו המארגנות בהודעה שהופצה בדבר ההפגנה.

אלון אופנהיימר רכז הקהילה הגאה בעיר מוסר כי ״מהרגע ששמענו על המקרה היה לנו ברור שלא נעבור עליו בשתיקה, נגמר העידן ברחובות שמישהו יכול לפגוע בחבר/ת קהילה שלנו ושזה יעבור בשתיקה! אנחנו פה לעמוד על ההגנה של כל להט״ב בעיר לחיות בצורה בטוחה וחופשית בעיר שלנו. כולי תקווה שהמסר יגיע לכלל תושבי העיר ומנהיגיה שאלימות היא קו אדום שצריך למתוח בצורה לא מתפשרת. זהו מאבק של כלל התושבים ברחובות לחיים בשלום וביטחון.״

מטל מיכלבסקי, חברת קהילת קוויר בעיר וממארגנות ההפגנה נמסר: “אנחנו כאן הערב כדי לעמוד מאחורי עדי, וכדי שכל חבר וחברת קהילה ברחובות ידעו שהם לעולם לא לבד אל מול האלימות והלהט”בופוביה. הקהילה שלנו חזקה ומאוחדת, ואנחנו לא נכנע ולא נתחבא אל מול קולות חשוכים שהיו רוצים למחוק את הנראות שלנו מהמרחב הציבורי. העיר הזאת, המדינה הזאת, היא הבית של כולנו, ולכולנו מגיע לחיות בה בבטחון ובחירות. אנחנו נאבקות אחת למען השניה, למען היכולת שלנו לחיות חיים מלאים וחופשיים מדיכוי ומשטור אלים. נמשיך לבנות עתיד טוב יותר מתוך אמונה שלמה שהמאבק והסולידריות בינינו משנים את המציאות”.

זהר בלום, מועמד לראשות העיר רחובות ומחזיק תיק החינוך: “אני מגנה בתוקף את אירוע התקיפה האלים והמזעזע כלפי עדי דוידוב, צעיר חבר הקהילה הגאה, שהתרחש במרכז העיר רחובות. על רקע התגברות קולות השנאה בחברה הישראלית, לא אתן יד לכך שמקרה האלימות כלפי תושב רחובות וחבר הקהילה הגאה יעבור על סדר היום. אמשיך לפעול בכל דרך להפעלת תכניות למען שוויון לסובלנות במערכת החינוך ולמניעת הכנסת תכנים מסיתים כלפי אוכלוסייה כזו או אחרת לעיר רחובות”.

חבר המועצה ד״ר אסף אל-בר מסר: ״כמו שחששנו, אנחנו רואים התגברות של להטופוביה, ושאל אלימות כלפי חברים וחברות בקהילה. זה התחיל כבר לפני כמה חדשים בשריפה של דגלי גאווה, זה ממשיך בתגובות כלפי הדגלים ברחובות, ועכשיו נזרקה אבן.
אם לא נעמוד ונתנגד, אם לא נבהיר שלא נסכים לאלימות מילולית או פיזית כלפי הקהילה, אם לא נתנגד לכל ביטוי של להטופוביה מצדה של מנהיגות דתית קיצונית, הדברים ימשיכו להחמיר.

אני קורא לכל המועמדים ולכל הסיעות לעמוד איתן ולגנות כל סוג של אלימות, כולל ביטויים גזעניים. אני קורא להם ולהן להצהיר שלא תהיה שום כניסה של תכנים להטופובים אבי מעוזיים לבתי הספר שלנו בעיר. אני קורא לכל חברי וחברות הקהילה לצאת מהבתים ולהביע את המחאה וההתנגדות בדיוק במקום שבו האלימות קרתה, ללא מורא וללא חשש. גוש אחד ביחד ננצח!”.

סגן ראש העיר עו”ד יניב מרקוביץ’, המתמודד לראשות העיר רחובות שוחח לאחר המקרה עם עדי, עודד אותו וגינה בחריפות רבה את המקרה.

עו”ד מרקוביץ’ הציע את עזרתו בטיפול מול משטרת רחובות. כמו כן יפנה להנהלת הקניון בכל הקשור לאיתור מיידה האבן על ידי מצלמות האבטחה. דוידוב ומרקוביץ’ נפגשו – “למרבה הצער הצעירים הלהט”בים סובלים לא אחת מהתנכלויות כאלה ולא חשים מספיק ביטחון” סיפר דוידוב למרקוביץ’, שהפתיע בעוגה.

לדברי מרקוביץ’: “אני מגנה כל אלימות. אבל אם זריקת האבן מכוונת כלפי צעיר, רק מעצם היותו חבר בקהילה הגאה – יש לגנות זאת בחריפות יתר. המשטרה חייבת לעשות כל מאמץ כדי לאתר את מיידה האבן, ולהעמיד אותו לדין”.
“אמשיך ללוות את עדי, ואמשיך לפעול ככל שביכולתי כדי לתמוך בכל קהילה החשה איום”.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צפו בגלריית התמונות מההפגנה | צילום: אוראל רגינסקי

צילום: סטילס: אוראל רגינסקי | צילום וידאו: אדווה ויינטראוב | כתבה: מיה שמש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן