אור יהודה ממשיכה לזנק: 99.6% זכאות לבגרות ליובלים – מקום ראשון מבין תיכוני בקעת אונו, 86.3% זכאות בקרב תושבי העיר

פורסמה “התמונה החינוכית” וממנה עולה המשך עלייה בקרב תושבי העיר ובסך הכול 25% ב-8 שנים. התיכון הממלכתי הגדול בעיר הגיע לנתון כמעט מושלם, המקום הראשון בבקעת אונו והגבוה ביותר בכל הזמנים ראש העיר, ליאת שוחט: “גאווה על כך שההשקעה שלנו משתלמת בגדול”

ההשקעה האדירה בחינוך באור יהודה ממשיכה להוכיח את עצמה: היום (חמישי) פורסמה “התמונה החינוכית” השנתית על ידי משרד החינוך שכוללת את נתוני החינוך העירוניים והארציים, ומהן משתקפת המשך המגמה של זינוק בנתוני החינוך המרכזיים: 86.3% מקרב תלמידי י”ב תושבי העיר זכאים לתעודת בגרות – מדובר בעלייה של 25% בשמונה שנים, כשבשנת 2015 עמד הנתון על 61.4 אחוז בלבד. בקרב תלמידי העיר, נתון המגלם גם תושבי חוץ שלומדים באור יהודה, הנתון עומד על 81.2 אחוז (רק לצורך ההשוואה, בשנת 2015 עמד הנתון על 48.2 אחוז בלבד).

אבל זה לא הכול מכיוון שהתיכון הממלכתי הגדול בעיר, תיכון יובלים, רשם את שיא כל הזמנים כשהגיע ל-99.6 אחוז, הנתון הגבוה ביותר מאז שהוקם – והוא ניצב במקום הראשון מבין תיכוני בקעת אונו. בכך יובלים מזנק ב-3 אחוזים לעומת השנה שעברה ובסך הכול ב-25 אחוזים בשש שנים (!). את בית הספר השש שנתי מנהל ד”ר נתי ברק שזוכה לשבחים רבים בזכות עבודתו המקצועית. לצידו מנהלת את חטיבת הביניים רוית דאי, כשלצידם צוות מורים מסור, מנוסה ומקצועי.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, גאה בנתונים: “פשוט גאווה לראות שההשקעה שלנו משתלמת בגדול, הרבה מעבר לנתונים שמתפרסמים. אני רואה את הנחישות בעיניים של התלמידים שלנו שרוצים להגיע להישגים ומצליחים להוביל ולבלוט. זו הזדמנות להודות לכל מי שלוקח חלק בהובלת החינוך בעיר – לאגף החינוך בראשות דלילה אשכנזי, למנהלים היקרים, לצוותים החינוכיים שעושים עבודת קודש, להנהגות ההורים ששותפות וכמובן לתלמידים האהובים.”

עיריית אור יהודה נחשבת לאחת הערים המובילות בישראל בהשקעה בחינוך, ולאחרונה במחקר של חברת צ’מנסקי בן שחר דורגה העיר במקום ה-7 בישראל בהשקעה בכל תלמיד. ההשקעה בחינוך בעיר מגיעה ל-165 מיליון שקלים בשנה במסגרת התקציב הרגיל (38 אחוז מפלח התקציב) והנתון הגבוה ביותר אי פעם. לצד ההשקעה במסגרת התקציב הרגיל, מושקעים תקציבים רבים במסגרת תקציבי הפיתוח בהקמת מבנים חדשים, שיפוץ מבנים ותיקים, הצטיידות של מוסדות החינוך והפיתוח שלהם, לצד השקעה באמצעים טכנולוגיים.

“התמונה החינוכית” מציגה גם נתונים מעניינים נוספים שכדאי לשים אליהם לב, ביניהם עלייה באחוזי התלמידים הזכאים לתעודות בגרות באנגלית ובמתמטיקה. כך, למשל חלה עלייה באנגלית (5 יחידות) ל-46.2% ועלייה של 4 אחוזים ב-4 יחידות ל-25.4%. כמו כן, חלה עלייה של 3 אחוזים ל-19.3 בקרב לומדי מתמטיקה ברמה של 4 יחידות, לצד ירידה של פחות מאחוז בקרב לומדי 5 יחידות ל-6.8%. נתון נוסף מתייחס לאחוזי ההתמדה, והוא זינק ל-79.7%, כשאחוז הנשירה צלל לנתון הנמוך ביותר אי פעם (וזה כמובן חיובי) עם רק 0.4 אחוזים בקרב התלמידים שמתגוררים בעיר.

דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך: “מערכת החינוך באור יהודה עוברת מהפכה חינוכית בשנים האחרונות, בדגש על מיפויים של כלל תלמידי התיכונים עד הקצה, תוך מתן מענים דיפרנציאליים לכלל התלמידים המצטיינים והמתקשים. זו ההזדמנות להגיד תודה רבה לראש העיר ליאת שוחט על השקעתה חסרת התקדים בתוכניות שמקדמות חדשנות ומצויינות, ולראייה התוצאות מדברות בעד עצמן. תודה למנהלים ולצוותי החינוך המסורים שהפכו את לילותיהם לימים בעבודתם הבלתי מתפשרת.”

 

◼️ לחדשות אור יהודה  לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

בתמונות: תלמידי תיכון יובלים מקבלים אתמול (מוצ”ש) את תעודות הבגרות + תמונה של ראש העיר ליאת שוחט ומנהלת אגף החינוך דלילה אשכנזי עם התלמידים המצטיינים של השכבה

צילום: סטודיו ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן