אבי מוזס: "תומך ברב הספרדי של רחמים מלול, אדרוש רב אשכנזי עם כיפה סרוגה"

חבר מועצת העיר, עו"ד אבי מוזס, מ"הבית היהודי", חזר מבית הכנסת בשבת לאחר שיחות בלתי פוסקות עם ציבור התומכים בסיעה המזוהה בעיקר עם הציונות הדתית והימין המדיני. מוזס הקפיד לומר בשיחות שקיים כי יתמוך בכל החלטה של ראש העיר, רחמים מלול, לרבות בחירת הרב הספרדי גדעון בן משה, עליו ממליץ השר אריה דרעי.

אבי מוזס. האם יצליח למנות רב אשכנזי עם כיפה סרוגה?
אבי מוזס. האם יצליח למנות רב אשכנזי עם כיפה סרוגה?

מוזס התייחס בצאת השבת לסוגיה, ואמר ל"רחובות היום" כי "אני לא רוצה לריב עם ראש העיר, רחמים מלול ומבחינת הבית יהודי, אין לנו בעיה להצביע בעד הרב הספרדי, אבל מה שחשוב לנו הוא שיהיה רב אשכנזי עם כיפה סרוגה, ברגע שהרב שמחה הכהן קוק יחליט לעזוב זו הדרישה של הציבור שלנו. גם הרב קוק כשהגיע לפני 42 שנה לרחובות, היה על משבצת של כיפה סרוגה. בזמנו הוא שימש כרבה של ישיבת בני עקיבא בנתניה ומה שקרה מאז זה שהוא התחרד. צריך להחזיר את המצב הקודם, למנות רב אשכנזי עם כיפה סרוגה שיהיה הרב שלנו. מה עם הספרדי? אנחנו לא מתערבים בזה, זה לא מעניין אותנו".

מוזס, התייחס לדבריו של חבר המועצה עודד עמרם, שהתראיין ל"רחובות היום" אתמול (שישי). כזכור אמר עמרם: "נדרוש לדעת קודם כל מאיפה מקור המימון? לא ייתכן שהעלות של הרב, שש מאות אלף שקלים, תיפול על חשבון התושבים ובמיוחד כאשר יש רב מצוין, שמחה הכהן קוק, שכולם מתיישרים על פי פסיקותיו והוא מקובל על רוב הציבור. דבר שני, אם כבר רוצים להביא רב ספרדי, לא ייתכן שנייבא רב מחוץ לעיר. בל נשכח, אנחנו רחובות, נאורים, משכילים, עיר המדע, אז אנחנו צריכים להביא רבנים מבחוץ? מה, הרבנים של רחובות פסולים? אני לא מבין מה קורה פה, אבל בכל מקרה אנחנו – חברי המועצה, ראשי השכונות וראשי הוועדים – הולכים להיאבק על הנושא הזה. זו רק יריית הפתיחה".

מוזס: "אני מסכים עם הדברים שאמר עודד עמרם, אין מקום לשני רבנים, זה באמת מיותר אבל אני חושב שהדרישה שלו זו דרישה טקטית כי עמרם רוצה רב תימני ולא את גדעון בן משה. אותי אישית זה לא מעניין, מה שמעניין אותי זה רק הרב האשכנזי – שם ספציפי אין לי אבל יעשו ועדת איתור, יהיו רבנים שיגישו מועמדות ותהיה בחירה מסודרת, העיקר לרצות את הציבור שלנו, זה מבחינתי הכי חשוב".

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של רחובות היום מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן